Can separate special education settings still be perceived as inclusive? A critical examination of finnish primary teachers' attitudes

Hyväksytty

Luokittelutiedot

OKM-julkaisutyyppi
A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (vertaisarvioitu)
Julkaisun muoto
Artikkeli
Kohderyhmä
Tieteellinen
Vertaisarvioitu
Vertaisarvioitu
Artikkelityyppi
Alkuperäisartikkeli
Emojulkaisun tyyppi
Lehti

Julkaisun tekijät

Tekijöiden lukumäärä
4
Tekijät
Wang, Lijuan; Luedtke, Leah; Malet, Regis; Malinen, Olli-Pekka

Julkaisukanavan tiedot

Lehden/sarjan nimi
Teaching and teacher education
ISSN-P (painettu)
0742-051X
ISSN-E (elektroninen)
1879-2480
ISSN-L (linking)
0742-051X
Kustantaja
Elsevier
Julkaisun JUFO ID
68080
Julkaisun JUFO-taso
3
Julkaisumaa
Yhdistynyt kuningaskunta
Kansainvälisyys
Kyllä

Julkaisun tarkemmat tiedot

Julkaisuvuosi
2025
Ilmoitusvuosi
2025
Lehden/sarjan volyymi
155
Artikkelinumero
104914
DOI
10.1016/j.tate.2024.104914
Julkaisukieli
englanti

Yhteisjulkaisutiedot

Kansainvälinen yhteisjulkaisu
Kyllä
Yhteisjulkaisu yrityksen kanssa
Ei

Saatavuustiedot

Luokitukset ja lisätiedot

OKM-tieteenalaluokitus
516 Kasvatustieteet
Avainsanat
Inclusive education; Separate settings; Classroom teachers; Special education needs; Teachers' attitude; Finland

Rahoittajatiedot

Rahoitustiedot julkaisussa
The interview list used in this study was developed based on the interview list from the third author's ETIS project, which was funded by the French Universities Institute (Project ID: OPE-2018-0489) .

Tutkimusaineistotiedot

Tutkimusaineistotiedot julkaisussa
The authors do not have permission to share data.

Lähdetietokantojen tunnukset

WoS -tunniste
WOS:001394440600001
Scopus -tunniste
2-s2.0-85212604154